Naše sportovní centrum nabízí různé typy skupinových cvičení, jak typu Body and Mind (Pilates, Jóga, atd.) nebo aerobní typy cvičení (Aerobik, Funkční kruhový trénink, atd.), které se konají ve větších nebo menších skupinách v několika sálech.

Bodystyling

Hodina je zaměřena především na posílení všech svalových skupin.

Počátek hodiny je věnován rozehřátí celého těla pomocí jednoduché sestavy složené ze základních aerobikových kroků. Následuje dynamické protažení hlavních svalových skupin a zbytek hodiny je zaplněn statickým i dynamickým posilováním s vlastní vahou těla nebo s pomocí posilovacích pomůcek. Na konci cvičení je vždy prostor pro důkladné protažení všech posilovaných částí.

Tato hodina je vhodná pro všechny cvičenky – od začátečnic po pokročilé – které nechtějí přemýšlet nad složitými aerobikovými choreografiemi, ale chtějí si zformovat a posílit postavu.

Funkční trénink

Funkční kruhový trénink je intenzivní druh cvičení, kdy se během jednoho okruhu (odtud název kruhový trénink) procvičuje na stanovištích tělo komplexně, aby tzv. funkčně pracovalo.

Od klasického posilování se liší jednou podstatnou věcí – kruhový trénink výrazně ovlivňuje vytrvalost a zlepšuje funkci kardiovaskulárního systému.

Pokud potřebujete zlepšit fyzickou kondici, redukovat svoji hmotnost nebo množství tuku v těle, zhubnout nebo jenom zformovat postavu, funkční kruhový trénink je ta správná volba.

Pilates

Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna.

Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů, jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Cvičení vede ke správnému držení těla, pomáhá od bolestí zad a kloubů a posiluje pánevní dno (výborné cvičení po porodu, předchází inkontinenci a dalším zdr. potížím).

Bosu

Moderní a oblíbená pomůcka ke cvičení určená pro komplexní zpevnění svalů celého těla. Cvičení má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku. Lekce je zaměřená jak na posílení srdce krátkou kardio aktivitou, tak na posílení problémových partií.

Lekce vhodná pro začátečníky na BOSU, ale pro sportovnější typy. Nutná obuv.

TRX

TRX® je závěsný systém, který se skládá z nastavitelných popruhů. Cvičení je intenzivní, ale formou úchopu a polohy se ovlivňuje jeho obtížnost, proto je cvičení vhodné pro každého. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno stabilizační svalstvo. Po celou dobu cvičení na TRX se pracuje pouze s vahou vlastního těla a to ve všech třech rovinách pohybu, což je nejoptimálnější pro komplexní uplatnění pravidel funkčního tréninků.

TRX

 Chi-toning

Jedná se o typ dynamického, avšak zároveň i uvolňovacího pohybu. Využívá nesčetně prvků z jógy, pilates, 5 Tibeťanů a strečinku, jež vhodně (pro někoho možná nahodile) a plynule kombinuje. Jejím základním cílem bylo vytvořit takový sled cviků, jenž by efektivně a účinně působil na celý pohybový aparát všech věkových skupin.

Lekce probíhá v doprovodu příjemné hudby dotvářející celkový požitek z pohybu. Chi–toning zvyšuje vytrvalost, sílu, ohebnost a koncentraci. Zlepšuje držení těla, psychickou i fyzickou rovnováhu a vitalitu. Vyrovnává a doplňuje tělesnou energii a především odstraňuje z těla následky stresem naplněného života. Cvičí se naboso případně v ponožkách.

Kickbox aerobic

je bezkontaktní cvičení při rytmické hudbě, které obsahuje jednoduché prvky z kickboxu. Techniky jsou uzpůsobeny běžným cvičícím, takže je zvládne každý již na první hodině!

Výhodou tohoto cvičení je velmi jednoduchá choreografie, bez složitých krokových variací. Součástí hodiny je i posilování těla (zejména „problémových partií“ hýždí, břicha, stehen).

Díky intenzivnímu ale přesto jednoduchému cvičení dochází v průběhu hodiny k rychlejšímu zpevňování svalů, neboť jsou díky prováděným úderům a kopům posilovány i v průběhu hodiny, ne jen v její závěrečné části. V souvislosti s tím se i rychleji spalují kalorie.

Kickbox aerobik Vám zvýší fyzickou kondici, zformuje postavu, zredukuje přebytečné tukové zásoby a zlepší náladu .

P-Class

P-class se řadí mezi druhy aerobiku, jeho součástí však není žádná složitá choreografie. Jedná se o vytrvalostně silové aerobní cvičení zaměřené na formování svalstva celého těla, především problémových partií (hýždě, břicho, boky a stehna). K tvarování postavy dochází buď vahou vlastního těla anebo pomocí náčiní (gumičky, Thera Bandy). Vede ke zvýšení síly, svalové vytrvalosti, k vyrýsování svalstva a k redukci podkožního tuku. Hodina P-class začíná zahřátím a tzv. prestrečinkem. Důvodem je zahřátí a protažení svalů, aby nedošlo v hlavní části hodiny k jejich poranění. Většinu hodiny zabere snadná aerobní sestava, která se střídá s posilovacími bloky. Posiluje se ve stoje i na zemi.

Co s sebou:

Cvičí se v pohodlném sportovním oblečení a kvalitní obuvi, posilovací pomůcky jsou k dispozici ve Sportcentru Eden.

Dětský kruhový trénink

Tréninky jsou vhodné pro děti od 6ti let.

Cvičení probíhá hravou formou, nejdříve zahřátí a různé pohybové hry. Pak následuje samotný kruhový trénink. Děti se střídají na jednotlivých stanovištích, kde procvičují různé svalové partie za pomocí hudby. Trénink je zaměřen na sílu, rychlost, koordinaci. Kondici budeme rozvíjet pomocí různých fitness pomůcek.

Kompenzační cvičení pro sportovce:

Hraje Vaše dítě házenou, hokej, tenis nebo jiný sport? Dopřejte mu kompenzaci ve formě kruhového tréninku. Svaly, které běžně při sportu nepoužívá, posílí a ty přetěžované zase krásně protáhne