Co je to PILATES?
Pilates je cvičební systém, který rovnoměrně posiluje tělo a zlepšuje jeho držení. Důraz je přitom kladen na správné dýchání, koncentraci, kontrolu pohybů, přesnost a plynulost cviků. Cviky se zaměřují na posílení tzv. silného centra (oblast beder, břicha od pupku dolů a hýždí), ze kterého všechny pohyby vycházejí. Existují různé varianty: relaxační, s míčem, s obručí, atd.

Historie
Systém byl vytvořen Josephem H. Pilatesem narozeným v Německu roku 1880. V roce 1926 ho německá vláda požádala, aby začal vyučovat svůj cvičební program v armádě. Ten ale jako pacifista odjel do USA, kde společně se svojí manželkou Clarou otevřel tělocvičnu v budově newyorského baletu a jeho metoda, kterou nazval contrology, získávala stále větší popularitu. Po jeho smrti v roce 1967 převzala Pilatesovu práci jeho žena. Od té doby prošla metoda Pilates mírnými úpravami vlivem pokroku poznání lidského těla, základ však zůstává stále stejný.

Pro koho je cvičení určené
Cvičení PILATES je založeno na principech východních směrů, jako např. yoga a vzniklo před více než 100 lety. Je vhodné pro kohokoliv. Nezáleží na věku, pohlaví, ani na fyzické zdatnosti. Cvičení se provádí ve velmi pomalém tempu, posilují se a formují všechny svalové skupiny, zlepšuje se držení těla stejně tak jako jeho flexibilita a rovnováha. Dále dochází k redukci a odstraňování svalových disbalancí a dochází k harmonizaci těla i ducha. Optimální je cvičit 2x až 3× týdně z důvodu svalové paměti, která trvá 3 dny. Vzhledem k tomu, že se jedná o posilování bez zátěže, pouze s vlastním tělem, vybavení je nenáročné. Potřebujete pouze pohodlný oděv.

Dlouhodobým a pravidelným cvičením Vám i náročné cviky nebudou dělat žádný problém!